Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi czy towaru aniżeli przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie reportaży telewizyjnych Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, właśnie dlatego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dziś reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór najlepszych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój osobisty smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on godziwy technicznie i prosty.